søndag 1. september 2019

POPKUNST, JESUS OG FEITE DAMER


Litt synd 
at den flotte utstillinga
med dei fire kunstnarane
Per Ihle, Johannes Tvedt, 
Håvard Vikhagen og Arnfinn Mork Stordal
i dei gamle lokala til Hareid Elektriske
i Kjøpmannsgata (Miljøgata)
vart avslutta i dag, 
for denne kunne eg ha tenkt meg å sjå 
fleire gonger, 


 ikkje minst
er hareidsdølingen Arnfinn Mork Stordal 
sine tresnitt fascinerande,


med sin leik med 
kjende fjes frå media,
plasserte i originale settingar
og nye menneskelege relasjonar,


som ofte framkallar
uro og nagande uvisse,
trass i aktørane sine hjartelege smil,


noko som for denne sjåaren
gir hugskot i retning 


både Pushwagner 


og Andy Warhol, 


og sjølvsagt stoppar 
ein også opp ved



Per Ihle sine volumiøse kvinnefigurar 
i akryl


og Johannes Tvedt sine oljemaleri,
til dømes dette, 
med tittelen Kristus,
som sender tankane mine mot Emil Nolde 
sine nattverdsskildringar,


og det flotte gatemotivet
frå middelalderbyen
Rothenburg-ob-der-Taube,
der vi overnatta på veg til Italia i 1985,
og forstod 
at også tyskarane har dialektar
som kan vere vanskelege å forstå, 
men ikkje minst
har Håvard Vikhagen,
med oppvekst, bustad og atelier i Hjørungavåg krins,
og for mange kanskje særleg kjend 
for den grandiose biletserien 
om slaget ved Hjørungavåg,
mellom mykje anna 
to særs flotte maleri i linolje,
med tittelen
Solside,


som for meg leier tankane mot ein passeggiata 
ved ein kystby i Liguria,
og det vakre
Vikhage,
som sjølvsagt gir oss assosiasjonar
til kunstnaren sitt etternamn,


så vel blåst, 
Hareid Kunstlag,
og takk for den fine opplevinga, 
til slutt representert 
ved den sprudlande tusjteikninga
Hjørungavåger


skapt i eit muntert samspel mellom
Johannes Tvedt og Arnfinn Mork Stordal
(sjølv halvt hjørungavågar).

1 kommentar:

  1. Dobrý den všem, jmenuji se NINA, chci moc poděkovat DR ODIBOHOVI za obnovení míru zpět v mém manželství po deseti letech manželství můj manžel ROBERT SMITH se rozhodl opustit mě a naše dvě děti kvůli jiné ženě, jednoho čtvrtka odpoledne i viděl jsem příspěvek o Dr. ODIBOH, jak pomohl ženě přivést zpět jejího manžela z rukou jiné ženy Rozhodl jsem se ho kontaktovat ohledně problému, kterému čelím ve svém manželství DR ODIBOH mi řekl, ať si nedělám starosti, že díky Boží moci, nikoli naší moci manžel se ke mně vrátí, řekl mi, co si mám koupit na modlitbu, což jsem udělala po třech dnech, můj manžel mi zavolal, že je mu líto, že mě a naše dvě děti kvůli tomu opustil, zatímco jsem řekl ok, slova mých lidí nestačí děkuji vám DR ODIBOH za vaši pomoc říkám Bůh vám a vaší rodině žehnej za obnovení míru zpět do mého života
    DR ODIBOH TAKÉ POMŮŽE S NÁSLEDUJÍCÍMI PROBLÉMY.
    POTŘEBUJETE TAKÉ ŘEŠENÍ NÁSLEDUJÍCÍHO PROBLÉMU, KONTAKTUJTE HO TAKÉ.

    (1) Pokud chcete své EX zpět.
    (2) pokud máte vždy špatné sny.
    (3) Chcete být povýšeni ve své kanceláři.
    (4) Chcete, aby za vámi běžely ženy/muži.
    (5) Pokud chcete DÍTĚ.
    (6) Chcete být BOHATÍ.
    (7) Chcete připoutat svého manžela/manželku, aby byl váš navždy.
    (8) Pokud chcete své peníze zpět od někoho, kdo je nechce vrátit
    (9) Jak jste byli PODVEDENI a chcete získat zpět své ztracené peníze.
    (10) pokud chcete zastavit svůj ROZVOD.
    (11) pokud se chcete rozvést se svým manželem.
    (12) pokud chcete, aby vaše přání byla splněna.
    (13) Těhotenské kouzlo k početí dítěte
    (14) Zaručte, že vyhrajete znepokojivé soudní případy a rozvod bez ohledu na to, v jaké fázi
    (15) Zabraňte rozpadu vašeho manželství nebo vztahu.
    (16) Vyhrajte kouzla v loterii

    JEHO KONTAKTNÍ ADRESY JSOU:
    WHATAP: ČÍSLO:+2347048883838
    EMAIL: odibohsolutionhome@gmail.com

    SvarSlett