fredag 8. juli 2011

VILLA FARNESINA

At nedre delar av Gianicolo ein gong var eit strøk for rikfolk og ekstra prominente personar, ser vi tydelege spor av også i dag.

I Via Della Lungara, like ved Circolo Scandinavo sine kunstnarleilegheiter, ligg til dømes Villa Farnesina, bygd opp av den svært så velståande bankieren Agostini Chighi tidleg på 1500-talet.
Hit inviterte han diktarar, fyrstar og kardinalar (og jamvel paven, som jo budde like i nærleiken) til festlege samkomer.

Gallakledde menneske frå øvre sosiale luftlag pregar framleis omgivnadene til denne renessansevillaen. Frå mitt eige vindauge kan eg sjå at elegante skapningar frå ambassadar og utanlandske delegasjonar dagleg trippar rundt fontenene med drinkar og kanapear.
  
Utsmykningane innandørs vart utførte av dei ypparste av dåtidas kunstnarar.
Særleg freskane av Rafael gjer inntrykk. Dei illusterer klassiske mytar, mellom anna om Galatea og Medusa (som vert halshogd).

Tvers over gata ligg Palazzo Corsini (som det var vanskeleg å ta bilete av sidan gata er så smal).
Dette praktbygget vart bygd av kardinal Riario omlag på same tid.
Både (den unge) Michelangelo, Erasmus av Rotterdam og Galileo Galilei skal ha budd her.
Den enorme hagen attanfor palasset strekte seg heilt opp til der statua av Garibaldi står i dag.
Denne vart seinare overteken av universitetet og omgjort til botanisk hage (som no har omlag 7000 artar).

Den mest prominente gjesten var likevel svensk.

Då dronning Christina av Sverige kom til Roma - etter å ha konvertert til katolisismen - tok ho inn i Palazzo Corsini. Truleg var dette noko av det nærmaste ein kom eit nordisk slott.

Soveromet til den eksentriske dronninga må ha vore det flottaste som fanst.

Dessverre har kunsten mykje å takke kapitalistane for.

2 kommentarer:

  1. Eg les med stor interesse alle blogginnlegga dine frå Roma, og føler at eg lærer litt om byen kvar dag. Det må vere fantastisk å ha så god tid der nede- ikkje det samme som å fare rundt på ein guida eller uguida tur i full fart. Håper på eit nytt innlegg kvar dag!

    SvarSlett
  2. jeg kunne ikke tro at jeg noen gang ville bli gjenforent med min eks-kjæreste, jeg var så traumatisert av å være helt alene uten kropp å være ved meg og være sammen med meg, men jeg var så heldig en dag å møte dette kraftig trollformler Dr Dawn Acura, etter å ha fortalt henne om situasjonen min, gjorde hun alt menneskelig mulig for å se at kjæresten min kom tilbake til meg, faktisk etter å ha trollbundet trolldommen kom min eks-kjæreste tilbake til meg mindre enn 48 timer, min eks-kjæreste kom tilbake og tryglet meg om at han aldri ville forlate meg igjen, 3 måneder senere ble vi forlovet og giftet oss. Hvis du har samme situasjon, er det bare å kontakte Dr Dawn Acuna på e-posten hennes: { dawnacuna314@gmail.com } tusen takk mor for gjenopprettingen min eks-kjæreste tilbake til meg,
    *Hvis du vil gjenforenes med kjæresten din.
    *Hvis du ønsker å bli gravid.
    *Hvis du vil kurere noen form for sykdom.
    Kontakt henne for løsning: Whatsapp { +2348032246310 }
    E-post: { dawnacuna314@gmail.com }

    SvarSlett